Arbëria TV

Blog Post

Arbëria TV > Magazinë > Pamja e javës: Muzikantja Rosalía sjell sërish në pamje këmishën e ngushtë

Pamja e javës: Muzikantja Rosalía sjell sërish në pamje këmishën e ngushtë

Të martën, 12 herë fituesja e Grammy Latine Rosalía doli në Nju Jork e veshur me një veshje që kërkonte një marrje të dyfishtë.

Ylli spanjoll i popit kishte veshur një fustan të bardhë me dantella dhe një palë çizme Rick Owens Cantilever pa taka, por ngjarja kryesore u ngrit mbi supet e saj.

Palltoja e saj e kanavacës ngjyrë kremi ishte e varur nga një sërë kopsash dhe rripash të zinj. Ishte një tjetër xhaketë motorrike vintage? (Që nga publikimi i albumit të saj të tretë, “Motomami”, Rosalía është parë në çdo gjë, nga syzet e diellit të stilit motorik deri te helmetat Harley Davidson). Por, pas inspektimit të mëtejshëm, veshja e saj e sipërme dukej më shumë mjekësore sesa motoçikleta. Mëngët e zgjatura të qepura dhe të përfunduara me një shtrëngim tjetër fiksues nënkuptonin se duart e këngëtares u detyruan të shpërthenin përmes një tegel anësor. Palltoja e saj i ngjante një xhakete ngushtice.

Të shpikura për herë të parë në shekullin e 18-të, xhaketat u përdorën si kufizime në spitale dhe azile. Edhe pse ata kishin për qëllim të mbronin pacientët nga dëmtimi, disa praktikues e konsideruan lidhjen fizike çnjerëzore, me shumë njerëz që bënin fushatë për një trajtim alternativ. Me lëvizjen kundër-kulturore të viteve 1960, shpërtheu një valë e të menduarit anti-psikiatri – duke kritikuar jo vetëm praktikat si xhaketat e kufizimit dhe terapinë elektrokonvulsive (ECT), por edhe përkufizimin e mjekësisë së zakonshme për sëmundjen mendore. Xhupat dhe keqpërdorimi i tyre u bënë shpejt një simbol kulturor i barbarizmit mjekësor, pjesërisht për shkak të filmave të tillë si “One Flew Over the Cuckoo’s Nest” (1975). Në vitin 1994, Zyra e Shëndetit Mendor të Shtetit të Nju Jorkut propozoi që xhaketat të ndërpriteshin pasi 18 pacientë vdiqën ndërsa ishin të kufizuar ose në “izolim të pambikëqyrur” midis 1988 dhe 1992.

Ndërkohë që ato përdoren rrallë në institucionet moderne sot, imazhi i një xhakete mbajtëse mund të jetë ende një kujtesë e fuqishme e azileve dhe keqtrajtimit të kaluar. Por Rosalía nuk është e para që përpiqet të rikontekstualizojë veshjen në emër të modës.

Në vitin 2019, Gucci dërgoi një sërë veshjesh të frymëzuara nga xhaketat e ngushta në pistën e Javës së Modës në Milano. Në një magazinë të bardhë, 20 modele qëndronin ende në një rrip transportieri të gjelbër – secila e lidhur nga një ansambël krejt i bardhë, shumë prej të cilëve përmbanin kopsa dhe rripa. Një modele në linjë, Ayesha Tan-Jones, përdori pistën për të organizuar një protestë të heshtur ndaj pamjes – duke shkruar në duart e tyre “Shëndeti mendor nuk është modë”.

Në Instagram, Tan-Jones shkroi pas shfaqjes: “Jaketat e ngushta janë simbol i një kohe mizore në mjekësi, kur sëmundjet mendore nuk kuptoheshin, dhe u hiqeshin të drejtat dhe liritë e njerëzve, ndërsa në institucion abuzoheshin dhe torturoheshin. ”

Shumë nga modelet e tjera të Gucci-t që ishin në shfaqje u ndjenë po aq fort sa unë për këtë përshkrim të xhaketave dhe pa mbështetjen e tyre nuk do të kisha guxim të dilja (në pistë) dhe të protestoja në mënyrë paqësore,

Xhaketat e ngushta përbënin vetëm gjysmën e koleksionit të Gucci-t, pasi pasarela e kthyer në rrip transportieri u përmbyt papritur me rroba shumëngjyrëshe, më tipike për stilin e atëhershëm të drejtorit krijues Alessandro Michele. Marka iu përgjigj kritikave duke deklaruar se “rrobat e stilit bosh përfaqësonin sesi përmes modës ushtrohet pushteti mbi jetën, për të eliminuar vetë-shprehjen. Ky pushtet përshkruan norma shoqërore, duke klasifikuar dhe frenuar identitetin.” Shtëpia e modës luksoze sqaroi gjithashtu se kostumet e stilit të xhaketës nuk do të shiteshin.

Në të kundërt, veshja e Rosalía-s mezi ka ngritur një vetull. Muzikanti ka krijuar një reputacion si një rrezikues i rrezikshëm, duke përzier shpesh ndikimet e flamenkos me elegancën e bikerit në trend. Dhe ndërsa veshja e saj ka bërë bujë, nuk ka shkaktuar debat, ndoshta për shkak të përhapjes në rritje të ansambleve tronditëse atje. Që nga ngritja e Julia Fox në vitin 2021, ne kemi parë fustane të bëra nga varëse palltosh, qese plehrash dhe mbështjellës saran. Shtatorin e kaluar, gruaja e Ye, Bianca Censori, u fotografua në Firence, Itali e veshur vetëm me një këllëf jastëku ngjyrë vjollce.

Shtëpitë e modës më parë në qendër të kritikave publike janë ngritur gjithashtu nga hiri. John Galliano —i dënuar për krime të urrejtjes dhe i shkarkuar nga Dior në 2011 — është ringjallur me reputacion me një shfaqje historike në Maison Margiela dhe publikimin e një dokumentari të ri. Në mënyrë të ngjashme, Dolce & Gabbana kanë rindërtuar një listë mbresëlënëse të famshëm pasi një seri videosh promovuese që reklamonin shfaqjen e tyre në Shangai u akuzuan si raciste në 2018. (Marka më vonë lëshoi një deklaratë zyrtare për shtyp që thoshte se ngjarja dhe videot ishin “krijuar veçanërisht me dashuri dhe pasionin për Kinën dhe të gjithë njerëzit në mbarë botën që e duan Dolce & Gabbana”, shkruan CNN.

A po bën Rosalia një deklaratë sociale me veshjen e saj të sipërme në stil xhakete, apo thjesht duke përdorur atë që dikur konsiderohej tronditëse për një foto të stilit të rrugës? Ajo që është e sigurt është se, në vitin 2024, moda është shumë më e rehatshme duke i mjegulluar ato kufij.

/TV Arbëria

Powered by WordPress